Tuesday, December 27, 2011

Johan och Martin i våra hjärtan!

Så här blir det! Jag har, med hjälp av mina antika trätyper, målat en texttavla med Johan och Martin i mina tankar. För mig summerar texten "i våra hjärtan" att vi tänker på dem. Att de lever med oss i våra hjärtan och att vi inte glömt bort dem, att vi fortsätter att följa dem och stödja dem tills de är fria, hemma i Sverige igen.

Min tanke är nu att tillverka en mall med mönstret/texten. Sen kommer jag att trycka den för hand på blad, numrera dem och signera dem och sälja dem för en symbolisk summa. Alla pengar skall självklart gå direkt till gruppen "Frige Johan och Martin". Jag tänker mig att pengarna skall användas till mat, saker man behöver i fängelset, mediciner, resor till anhöriga, advokatkostnader.... Allt! Jag har kontaktat Pär Johansson som är vän med Johan och Martin, och ansvarig för gruppen jag nämnde. Jag litar fullständigt på att de vet hur pengarna på bästa sätt skall användas! 

Självklart är det en del kostnader för att komma igång med projektet, men jag kommer att stå för startkostnaderna! Sen kommer jag att försöka få sponsorer från någon leverantör av papper (Svenskt Papper, Arctic Paper, något tryckeri?) för att redan från början kunna ta fram c:a 200 st blad att trycka texten på. 

Mina texttavlor kostar i vanliga fall mellan 2000 och 4000 kronor. Det här bladet kommer att bli c:a 30x30 cm stort och säljas utan ram. Priset blir 200:-/st. Jag kommer att signera och numrera alla blad. Men inte sätta någon max-upplaga på bladet eftersom målet blir att sälja så många som möjligt! Mitt mål är att ha papperssponsorer och färdig mall inom några veckor. Då kommer jag också att ha mer information om hur pengarna kommer att spenderas och var du kan köpa ditt blad. Vill du så kan du redan här och nu skriva upp dig som intresserad av att köpa ett blad! Kommentera nedan eller maila mig på: annalena@mayorekeblad.se

7 comments:

Nike said...

Bra! Skriv upp mig! kram

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Du står på listan Nike!

Gerda-Thyra said...

Åh, ett sådant "Johan och Maritn-blad" vill jag absolut ha!
Skriv upp mig också på din lista!

Fantastiskt bra initiativ!

/Helene, den italienska vinthunden Floras matte!

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Tack Helene! Då sätter jag med glädje upp dig på listan. Klia Flora från mig! Kram!

Evve said...

Hejsan
Ramlade in här av en slump. Jätte fin blogg. Jag undrar var får man tag i bokstavstämplar, dina var jätte fina. Jag har men dem är en aning mycket mindre. Ha en fin dag
Med vänlig hälsning, Evve

Anna Lena Mayor Ekeblad said...

Hej Evve! Jag använder mig av antika trätyper som jag har ägnat en hel livstid åt att samla på mig. Så tyvärr, inget konkret tips till dig om var du kan köpa "stämplarna". Ha det fint!

Evve said...

Hejsan
Tack för ditt snabba svar.. Förstår och jag anade något sådant. Ha en bra dag
Med vänlig hälsning,